۱۲ خرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۱۵

رئیس حزب SPD آلمان:

مرکل رای دهندگان آلمانی را فریب می دهد

مرکل رای دهندگان آلمانی را فریب می دهد

رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان انتقاد شدیدی را به آنگلا مرکل وارد کرده و تصریح کرد که وی با وعده های انتخاباتی اش آلمانی ها را فریب می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، "سیگمار گبریل"، رئیس حزب سوسیال دموکرات پارلمان آلمان انتقاد شدیدی را به آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان وارد کرده و تصریح کرد که رای دهندگان آلمانی را فریب می دهد.

وی همچنین به وعده انتخاباتی 30 میلیارد یورو هدیه انتخاباتی مرکل اشاره کرده و آن را فریب انتخاباتی نامید.

گبریل افزود: مرکل می خواهد آلمانی ها را برای دومین بار احمق فرض کند. وی در سال 2009 همراه با حزب دموکرات آزاد و قبل از برگزاری انتخابات به آلمانی ها وعده کاهش حدود 20 میلیارد یورویی مالیاتها را داد که البته هیچ اتفاقی در این راستا نیافتاد. حالا هم وی وعده حدود 20 میلیارد یورو هدیه انتخاباتی را به مردم می دهد و بار دیگر هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

وی همچنین مرکل را یک ظاهر ساز حرفه ای ارزیابی کرده و خاطر نشان کرد که ظاهر وی این طور نشان می دهد که همه باید در اتحادیه اروپا صرفه جویی کنند اما در حقیقت مرکل پول بیشتری خرج می کند. وی بدون در نظر گرفتن هزینه های نجات یورو صد میلیارد یورو بدهی جدید به بار آورده است و این درست در زمانی اتفاق می افتد که ما بالاترین درآمدهای مالیاتی در تاریخچه آلمان را داریم.

این سیاستمدار آلمانی همچنین گفت که هر کسی می داند که دوران سخت تری در انتظار ما است. صدر اعظم آلمان به جای اینکه راهکار عاقلانه ای را در پیش گرفته و صرفه جویی کند میلیاردها یورو را تلف کرده و هنوز برای زمان بعد از انتخابات هم وعده های میلیاردی می دهد و این یک فریب انتخاباتی است.

کد خبر 2068243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha